<< Ga terug

Stadsstrand Zwolle: be happy, be beachy

Stadsstrand Zwolle: be happy, be beachy

(door Peter de Jong) BINNENSTAD - Twee vrienden, één gedachte. Het resultaat: sinds Bevrijdingsdag 2018 is het stadsstrand Zwolle weer operationeel. Met ruim honderd kub zand, honderd ligstoelen, honderdzestig loungeplekken buiten en bijna tachtig zitplaatsen binnen is het Rodetorenplein gedurende vijf maanden het ‘Bloomingdale’ van Zwolle. Met de Melkmarkt – voor intimi de Ramblas – als goede entree.

Snelheid, het is Jasper van Loenen (37) en Jorn Jan Setz (37) op het lijf geschreven. Niet dat beide heren, privé ook nog eens goede vrienden, snel en alleen aan geld denken. “ Horeca betekent voor ons passie en honderd procent liefde. Voor het geld doen wij het niet. Dan moet je een ander vak kiezen”, klinkt het nuchter uit beider mond. Nuchterheid, nog zo’n typische kenmerk van het duo dat Sneek als geboorteplaats heeft. Daar bezochten zij dezelfde school, ontstond de vriendschap die later is uitgemond in zakelijke beslommeringen. Onder de noemer van HorecaTip werden de krachten gebundeld. Twee zzp-ers die in 2010 besloten om gezamenlijk de horecamarkt te bestrijken. “Partners in gastvrijheid”, zegt Van Loenen. “Zorgen dat de juiste man/vrouw op de juiste plek komt. Onze beginvisie luidde: van niets, iets maken. Om vervolgens verder uit te bouwen en alles onder een dak te brengen. In de gastvrijheidssector voelen wij ons helemaal thuis.”

De keuze voor Zwolle is het gevolg van beider creatieve instelling. “Een perfecte locatie waar alles klopt. En het moment was voor ons geschikt. Hoewel, in twee weken hebben we alles rond moeten maken. Dat is gelukt zodat wij op Bevrijdingsdag – wat een drukte, helemaal top – konden starten. Het Stadsstrand Zwolle matcht helemaal met onze gedachte van HorecaTip. Gewoon beginnen en alles doen. Of dit Zwolle 2.0 is? De laatste jaren is er best veel veranderd in de leisure en beleving van gasten. Dat kun je 2.0 noemen.” Uiteraard komt er naast passie ook de ratio om de hoek kijken. Gasten hebben hoge verwachtingen. Setz: “Het is de kunst om daar op in te spelen. Het horecaniveau in Zwolle ligt hoog. Service schrijf je hier echt met hoofdletters. Terecht overigens. De plek doet al veel, dat is ons geluk. Ons personele team weet wat er van hen verwacht wordt. Daarop worden zij door ons ook geselecteerd. Positief enthousiasme, als je dat hebt dan straal je dat uit. Iedereen loopt hier met een grote glimlach. En wij communiceren op een eerlijke manier. Stel, een gast bestelt bitterballen maar dat kan even duren. Dan melden wij dat aan de gast zodat hij of zij daar rekening mee houdt.”

Gasten van het Stadsstrand Zwolle zijn niet onder één noemer te omschrijven. Van jong tot pensionado, dagjesmensen, toeristen, gezinnen met kinderen, het verschilt per moment. Ook het aanbod van extra activiteiten is gevarieerd. Buro Ruis is met de beide ondernemers in gesprek om een outdoor bioscoop te realiseren. En voor de kleintjes is op initiatief van Michael Kroegman Piepie’s Zotte Zomerparadijs gecreëerd. Dan is er ook nog de djembé, fitness met yoga en akoestisch musiceren. “Dit is zo’n mooie plek, die moet voor iedereen toegankelijk zijn. Wij staan open voor goede ideeën en willen graag samenwerken. Neem bijvoorbeeld onze silent disco, iedere laatste vrijdag van de maand. De laatste keer met ruim 150 gasten een schouwspel om van te smullen. Je ziet mensen op het strand swingen maar je hoort niets. Prachtig toch, wij willen geen overlast voor de omgeving zijn.”



Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Like ons ook op Facebook!

Ontworpen door BCO Reclameburo

Welkom op De Swollenaer

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement & cookiestatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.



Lees ons privacystatement

Lees ons cookiestatement